مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 06:102020-05-04بين الملل

عراق | ائتلاف «ایاد علاوی»: به کابینه الکاظمی رأی اعتماد نخواهیم داد


ائتلاف سیاسی «الوطنیه» عراق تأکید کرد که نه تنها به کابینه آتی عراق رأی اعتماد نخواهد داد، بلکه در جلسه پارلمانی مقرر نیز حضور نخواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی تأکید کرد که به کابینه مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل کابینه رأی اعتماد نخواهد داد.

این ائتلاف با انتشار بیانیه ای گفت: ائتلاف الوطنیه همچنان تأکید دارد که باید مطالبات ملی که معترضان به خاطر آن، به میادین اعتراضات آمدند، در نظر گرفته شود .

پایگاه خبری شفق نیوز به نقل از این ائتلاف گزارش داد، در کابینه آتی عراق باید معترضان، سندیکاها و سندیکاهای شغلی نیز نماینده داشته باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در برهه گذشته، چه با گفت وگو با برادرِ مأمور تشکیل کابینه یا طیفهای سیاسی مختلف، سعی کردیم این کار را انجام دهیم، ولی متأسفانه هیچ نشانه مثبتی در این زمینه مشاهده نکردیم .

بر اساس این بیانیه، مکانیزم انتخاب وزرا مبهم و نامعلوم بود؛ افزون بر اینکه مطالبات مردمی در ارجاع قاتلان مردم عراق و حامیان آنان به دادگاههای علنی مخصوص نیز نادیده گرفته شد .

ائتلاف علاوی تأکید کرد: به همین دلیل، اعلام می کنیم که نه تنها به این کابینه، رأی اعتماد نخواهیم داد، بلکه در جلسه پارلمانی مقرر نیز حضور نخواهیم داشت و اگر هم رأی اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق | ائتلاف «ایاد علاوی»: به کابینه الکاظمی رأی اعتماد نخواهیم داد

عراق | ائتلاف «ایاد علاوی»: به کابینه الکاظمی رأی اعتماد نخواهیم داد